วันศุกร์ที่ 26 กรกฎาคม พ.ศ. 2556

วิชาภาษาอังกฤษ แปล CANADA THROUGH THE SEASONS

CANADA THROUGH THE SEASONS

        Spring can arrive in February in Victoria on the west coast. In other parts of Canada, it gets warm in early April, and spring weather continues until June. In British Columbia, you can kayak, camp, or take a train trip through the Rocky Mountains.
        ฤดูใบไม้ผลิจะมาถึงในเดือนกุมภาพันธ์ ในเมืองวิกตอเรียชายฝั่งด้านตะวันตกและในส่วนอื่นๆของแคนาดา อากาศจะอบอุ่นในช่วงต้นเดือนเมษายน และฤดูใบไม้ผลิจะดำเนินต่อไปจนถึงเดือนมิถุนายน ในเมืองบริทิช โคลัมเบีย คุณสามารถพายเรือคายักและตั้งแคมป์ หรือ จัดทริปนั่งรถไฟไปเที่ยวภูเขาร็อกกี้

        Summer brings warm to hot weather from May to September. This is a great time to fish in one of Canada's many lakes; kayak among whales in Churchill. Manitoba; or have some Wild West fun at the Calgary Stampede.
        ฤดูร้อน อากาศอบอุ่นไปจนถึงร้อนจัด จากเดือนพฤษภาคม ถึง เดือนกันยายน เป็นช่วงเวลาที่ดีสำหรับการตกปลาในทะเลสาบของแคนาดา พายเรือคายักดูฝูงปลาวาฬในจุดที่มีปลาวาฬ ที่เมืองเชอร์ชิล, มานิโทบา หรือดูสัตว์ป่าที่ แคลการี่ สแตมป์เพด

        Fall brings cool temperatures in September and October. It's a good time of year to see the fall leaves in eastern Canada, enjoy hiking, visit museums, or go to the Toronto International Film Festival.
        ฤดูใบไม้ร่วง อากาศจะเย็นลงในช่วงเดือนกันยายน และตุลาคม เป็นช่วงเวลาที่ดีของในรอบปีที่จะดูใบไม้ร่วง ในด้านทิศตะวันออกของแคนาดาจะได้สนุกกับการเดินทางเยี่ยมชมพิพิธภัณฑ์ หรือไปเที่ยวเมืองโทลัลโต้ เพื่อชมนิทรรศการภาพยนตร์นานาชาติ

        Snow begins to fall in November, and temperatures drop. Days are short in winter, but you can ski, go to an ice festival, or see the northern lights. In parts of British Columbia, the snow doesn't stay long and you can golf all year!
        ฤดูหิมะ เริ่มตกในเดือนพฤศจิกายนและอุณหภูมิลดลง ในฤดูหนาวเวลากลางวันจะสั้นลง แต่คุณสามารถเล่นสกีได้ และไปเที่ยวเทศกาลน้ำแข็ง และชมแสงแดดทางด้านเหนือ ในส่วนของรัฐบริททิชของโคลัมเบียหิมะจะตกไม่นาน และคุณสามารถเล่นกอล์ฟได้ทั้งปี

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น